Sunday, January 17, 2010

Outdoor

Assalamualaikum..
Alhamdulillah akhirnya kami telah selamat sampai ke destinasi yang sepatutnya.
banyak yang kami telah dapat dari program R2J4 punya outdoor (Jaulah).
Kami nak ucapkan ribuan terima kasih kepada MAk cik Nailah yang telah bimbing kami
dan membuat program yang cukup best dan mantap.

14/01/10

Hari khamis perjalanan bertolak dari iman ELC ke shell sri putri pada pkul 3.30 ptg.
Bas sampai pada pukul 3.55 ptg. Kami menaiki bas double decker (lupe name bas tuh).
Semua peserta naek di tingkat atas. [Abbas sebelah Hisham] [Azzam sebelah Haneef] [Shakir sebelah Danial] [Wazien sebelah Daeng] [Irfan Hisham sebelah Nu'man] (kedudukan dalam bas hanya ahli blog ini sahaja). sampai ke seremban dalam pukul 7.15 dan disambut oleh ayah Ahnaf..name beliau pak cik Ridzwan dan dibawa ke bas sekol
ah. perjalanan agak jauh. akhirnya sampai ke masjid Bandar Baru Senawang dan menginap di masjid itu. Malam itu kami makan mmg kenyang gilerrr~~huhu.. mlm tu mmg tiada program. b
uat pengetahuan semua, suasana di masjid itu mmg sejuk ye jika kipas xpasang pon. hehe.. paham2 la sejuk nye macam mane. kami lupe ye nak tgkp gmbo tyme kat masjid uh..sorry.hehe.

15/01/10

Pg jumaat kami ade tugas masing2.. semua kene bukak sampul surat utk membaca tugas seterusnya menjalankan amanah yg telah dipertanggungjawabkan. program berjalan lancar. oleh kerana kami tidak satu kumpulan yang sama dan berpecah, kami hanya menceritakan secara am sahaja. task pertama pergi ke rumah pak cik2 yang ditulis alamatnye. semua berpecah dan pergi naik LRT/Komuter sendiri. (buat pengetahuan kami diberi RM100 seorang atau RM400 satu team). Task pertama ikut kumpulan. ada kumpulan yang makan tengah hari di rumah pak cik dan ada yang terpaksa makan di restoran. Task kedua dikehendaki pergi ke rumah tokoh kedua. mesti sampai di rumah tokoh kul 6 or sebelum. Kami dikehendaki dinner di situ ye~. habis dinner ada kumpulan yang pergi ke TTS di serdang dan menginap di situ dan ada yang tidur di rumah tokoh. klu menginap di TTS RM5 1 malam.

penginapan di TTS.. aircond woot!
Ada kumpulan ikhwah yang bertembung dengan kump akhawat ni.
Sampai di KL sentral dari Seremban
Baru sampai.
Jumpa kumpulan lain di dalam komuter.
Tenang~



16/01/10

Pg sabtu dikehendaki pergi ke Wamy Centre. ada program ind00r. best jugak sbb ada team building. team building ni kene buat bangunan menggunakan straw dan klip kertas. then ada cerita pasal stress dan sebagainya. Malam tu kami pergi The Mines. membeli belah.


Kumpulan Abbas

Kumpulan Irfan Hisham

Kumpulan Irfan Hisham jugak! huhu..

17/01/10

Hari Ahad kami pergi melawat ke USIM,UIA Nilai.. ada yang pergi UIA GOMBAK..tp xtawu..ada lg satu. bertolak dari TTS pukul 8.30 pg. task kene belanje abg2 yang bwk gi melawat. pkul 3.30 ptg dah kene berkumpul kat pudu. Bas jalan pukul 4.00 ptg. Seronok Sgt!!



USIM
BICARA tentang course
AMIR syafiq menerangkan tentang course
Komuter Nilai..on d way to Pudu.

tu je..

Wallahu'alam..ASsalamualaikum

4 comments:

  1. Salam, adik-adik.

    :) Alhamdulillah, rasa bertuah sebab diberi kesempatan bersama-sama adik-adik di WAMY. Maaf atas segala kekurangan dan kelemahan di sana.

    Yg Jaulah IPT tu, ikhwah: UIA Nilai, USIM Nilai, Taylors. akhawat: UIA Gombak, UKM KL, IIC.

    Apa-apa pun, moga Allah permudahkan urusan antum mengumpul dana! ^__^ Salam

    ReplyDelete
  2. knp bdn ana mcm besar dlm gmbr? korg edit eh?

    ReplyDelete